عمل جراحی زیبایی و رفع افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی

عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از روش‌های محبوب برای جوانسازی و بهبود ظاهر چشم‌ها به حساب می‌آید. این جراحی شامل اصلاح افتادگی پلک‌ها و رفع مشکلاتی چون پف پلک پایین و چین و چروک‌های اطراف چشم است. بلفاروپلاستی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود: جراحی پلک فوقانی (پلک بالا) و جراحی پلک تحتانی (پلک پایین). طی این جراحی با بریدن پوست پلک، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود.

در واقع هدف از عمل بلفاروپلاستی بازگرداندن عملکرد صحیح به پلک های افتاده و آسیب دیده و همچنین ترمیم زیبایی ناحیه دور چشم می باشد. با استفاده از این روش، می‌توان به طور موثری به لیفت پلک‌های افتاده پرداخته و ظاهر جوانتری به چهره بخشید. این جراحی به ویژه برای افرادی که با مشکلاتی نظیر پف پلک پایین یا افتادگی پلک‌های بالا روبرو هستند، مفید واقع می‌شود. با توجه به مزایای متعدد بلفاروپلاستی، این روش به عنوان یک گزینه مناسب برای کسانی که به دنبال جوانسازی پلک‌ها و بهبود زیبایی چشم‌ها هستند، شناخته می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل افتادگی پلک ها

مهم‌ترین علل افتادگی پلک عبارتند از :

فواید و مزایای عمل بلفاروپلاستی

عمل جراحی زیبایی و رفع افتادگی پلک بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است ؟

بهترین سن برای عمل بلفاروپلاستی

به طور عمومی، این جراحی برای افراد بالای 35 سال که با مشکلات قابل توجه پلکی مواجه هستند، توصیه می‌شود. با این حال، با پیشرفت‌های اخیر در زمینه جراحی، امکان انجام بلفاروپلاستی در سنین پایین‌تر نیز وجود دارد؛ اما در این شرایط، مشاوره با یک پزشک خوب برای عمل بلفاروپلاستی و انجام صحیح آن ضروری است.

مراحل عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی چگونه است ؟

برای انجام جراحی زیبایی پلک، پزشک ممکن است از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده کند. البته بیهوشی عمومی به ندرت و تنها در موارد خاص به کار می رود. برای شروع جراحی، پزشک به کمک تزریق یک ماده بی حسی به پلک ها، شرایط را برای انجام عمل آماده می کند. در صورتی که جراحی باید روی هر دو پلک انجام گیرد، پلک بالا در اولویت است. جراح با ایجاد یک برش ریز و ظریف، رسوبات چربی، ماهیچه ها و پوست های اضافی که منجر به افتادگی یا پف شده را استخراج می کند و موجب بالا کشیدن پلک می شود. بلفاروپلاستی پلک پایین ، معمولاً برای برداشتن چربی ها و البته کمی پوست های اضافی زیر چشم انجام می گیرد. معمولاً جراحی پلک پایین از داخل پلک انجام می گیرد و در قسمت خارجی چشم برشی نخواهیم داشت؛ اما گاهی بنا بر هدف جراحی، زیر خط مژه در خارج از چشم برش جراحی ایجاد می گردد. در نهایت، پس از انجام ترمیم ها و استخراج بافت های اضافی، پزشک تمامی برش های ایجاد شده را با بخیه های ریز می بندد و در صورت نیاز پانسمان می کند.

اقدامات ضروری قبل از انجام جراحی بلفاروپلاستی

مراقبتهای ضروری بعد از عمل بلفاروپلاستی

نتایج و اثرات عمل بلفاروپلاستی در رفع افتادگی پلک

انجام بلفاروپلاستی باعث جوانسازی پلک ها می‌شود و افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر شخصیت می‌شود. با بهبود دید، لیفت پلک، کاهش چین و چروک‌های پلک‌ها و پف پلک پایین، کیفیت زندگی بیمار بهبود می‌یابد.

ماندگاری عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی چقدر است ؟

پس از انجام بلفاروپلاستی، معمولاً برای یک دوره زمانی حدود هشت تا ده سال، شاهد افتادگی مجدد پلک‌ها نخواهید بود.

آیا بلفاروپلاستی عوارض دارد ؟

از جمله عوارض و خطرات احتمالی این عمل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که به بهترین مرکز مراجعه کنید و دکتر خوب و مجرب برای انجام عمل بلفاروپلاستی انتخاب کنید، بسیاری از عوارض این عمل زیبایی کاهش خواهد یافت.

هزینه عمل زیبایی پلک افتاده یا بلفاروپلاستی

عوامل مختلفی هزینه های درمان را تحت تأثیر قرار می دهد. به طور کلی در کلینیک های زیبایی عوامل مختلفی از قبیل مدت زمان انجام عمل، شرایط متقاضیان، مهارت پزشک، وسایل و تجهیزات مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی کلینیک هزینه های عمل بلفاروپلاستی را تحت تأثیر قرار می دهد. عمل جراحی بلفاروپلاستی توسط دکتر سهراب علیزاده در اصفهان نیز با قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوبی انجام میشود.

پاسخ به سوالات متداول درباره بلفاروپلاستی

آیا بیمه هزینه بلفاروپلاستی را پوشش می دهد ؟

در برخی موارد بیمه می‌تواند هزینه عمل جراحی پلک را پوشش دهد؛ اما این به شرایط خاص فرد و نوع بیمه بستگی دارد. اگر افتادگی پلک‌ها موجب اختلال در بینایی یا مشکلات دیگر پزشکی شود، بیمه ممکن است تمام یا بخشی از هزینه جراحی را پوشش دهد. برای این منظور، معمولاً نیاز به تشخیص پزشک و مدارک پزشکی است.

آیا جای بخیه پلک پس از بلفاروپلاستی می ماند ؟

جای بخیه پلک پس از بلفاروپلاستی معمولاً به خاطر ماهیت جراحی و تکنیک‌های مورد استفاده، قابل مشاهده است؛ اما میزان قابل رؤیت بودن آن بستگی به چند عامل دارد:

بلفاروپلاستی چقدر طول میکشد؟

به طور کلی می‌توان گفت که این عمل بین 1 تا 3 ساعت طول می‌کشد.

آیا بلفاروپلاستی با بیهوشی انجام میشود ؟

بلفاروپلاستی معمولاً با استفاده از بیهوشی انجام می‌شود؛ اما نوع بیهوشی ممکن است بسته به شرایط بیمار و روش جراحی متفاوت باشد.

نتیجه گیری

در نهایت، جراحی زیبایی پلک بالا و پایین می‌تواند تأثیرات چشمگیری بر روی ظاهر و اعتماد به نفس افراد داشته باشد. با رفع مشکلاتی چون پلک‌ افتاده، پف پلک پایین و چین و چروک‌های اطراف چشم، این عمل به بالا کشیدن و جوانسازی پلک‌ها کمک می‌کند. در این جراحی همان‌طورکه گفته شد، پوست و چربی‌های اضافی اطراف چشم و پلک‌ها برداشته می‌شود تا هم چهره جوان‌تر به نظر برسد و هم فرد دید بهتری به اطراف داشته باشد. با وجود اینکه بلفاروپلاستی یک روش مؤثر و با نتایج طولانی مدت است، مهم است که پیش از تصمیم‌گیری برای انجام بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین به دقت تمام جوانب آن از جمله مراقبت‌های بعد از عمل و هزینه‌ها را بررسی کنید.


آدرس : اصفهان ، چهار راه پلیس ، خیابان شریعتی شرقی ، روبروی بانک آینده ، ساختمان الماس ، طبقه دوم
تلفن : 36258010 (031)درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

دریافت مشاوره رایگان یا رزرو نوبت

لطفا مشخصات خود را در کادر های مربوطه وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به نواحی مختلف صورت و بدنتزریق چربی به نواحی مختلف صورت و بدن

تزریق چربی به نقاط مختلف صورت مانند زیر چشم ، گونه‌ها و اندامهایی چون پشت دست و بیکینی ، ایجاد ظاهری طبیعی را فراهم می آورد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-26

مزوتراپی برای درمان ریزش مو، تقویت و رویش مجدد موهامزوتراپی برای درمان ریزش مو، تقویت و رویش مجدد موها

مزوتراپی مو با استفاده از تزریق کوکتل های تقویتی و مغذی به پوست سر، به تغذیه بهتر ریشه موها و تحریک رشد مجدد موها با نتایج ماندگار انجام می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

پی آر پی موی سر، روشی موثر برای تقویت، رشد و درمان ریزش موپی آر پی موی سر، روشی موثر برای تقویت، رشد و درمان ریزش مو

پی آر پی موی سر (PRP) یا پلاسما درمانی یکی از بهترین روشهای درمان ریزش مو و تقویت ریشه مو بدون جراحی با نتایج ماندگار ، ایمن و بی خطر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-18